vrijdag 6 mei 2016

Vrijheid


5 mei 2016, Bevrijdingsdag; de editie met het prachtigste weer. Wij zijn in Bendorf, liggen aan een kaai te wachten op werk. Zal het echt dat we vandaag niet hoeven te varen? De auto staat al hoopvol aan de wal.

Yes, we kunnen een dag op pad! Zowaar vind ik het varen fantastisch. Het onverwachte van opeens een dagje weg, snel verzinnen wat we kunnen doen.

Het worden een paar kastelen bezoeken en een klein rondje Altstadt in Koblenz. Die kastelen spreken tot de verbeelding bij Draak en Dromer, vooral die ene waar je pantoffels aan moet. Zelf laat ik ook mijn fantasie de vrije loop; wat voor feesten zijn hier wel niet gegeven door de Koning en Koningin? En wat een prachtig uitzicht hadden ze vanuit bed!

10 kilometer wandelen voelen we na al dat zitten van de afgelopen dagen wel in de benen. Draak doet haar naam eer aan. Nog even volhouden, we zijn bijna bij de auto. Straks zijn er vast weer dagen waarop we die 10 kilometer bij lange na niet halen.

En dan zijn we vlakbij het schip. En blijkt die stomme poort toch dicht gedaan. Oh nee, nu kunnen we niet aan boord komen! Stiekem denk ik al aan een vervroegde reis naar huis...

We proberen nog wat andere hekken, deuren en poorten. Niks is open. Terug naar de eerste poort. We komen iemand tegen en manlief probeert samen met hem nogmaals de deur open te maken.

“Doos, hij zit helemaal niet op slot!” Probeerde mijn wens hier uit te komen en verloor ik daarom ter plekke mijn capaciteit om een poort open te maken? Wie zal het zeggen…

Voor mij is het mooiste van varen toch echt het aan de wal gaan. Niet meer opgesloten aan boord, maar vrij om te gaan en staan. Nog een paar dagen…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten