woensdag 4 mei 2016

Binnen-vaart


Wat een heerlijk weer! Het zonnetje straalt, de temperatuur is lekker. En wat ontzettend fijn dat ik dat vanuit een glazen hok van 15m2 vol apparatuur en 5 personen mag aanschouwen. Mazzel dat de temperatuur hier binnen in ieder geval lekker tropisch aanvoelt.

Gelukkig vermaken Draak en Dromer zich met een oude zomerhit; loomen. Op wat getouwtrek om de elastiekjes na maken ze op hun manier armbandjes. En ze zijn helemaal happy met de gedrochten, die ik voor hen gefabriceerd heb.

Mensen langs de waterkant op een terras, kleedje, strandje. Lekker voetjes in het water. Met een bal spelen, biertje erbij, gelach.

Natuurlijk, ik kan ook buiten gaan zitten. Met mijn kont op een stalen hete trap. Maar met een koud bovenlijf vanwege die heerlijke wind op het open water. En kids aan dek die nergens aan mogen komen en niet te dicht langs de reling mogen lopen. De motor overschreeuwt het gefluit van de vogeltjes. Dit is pas echt vakantiegevoel!

Manlief zit inmiddels een uurtje of 7 in de luxe stuurstoel. Met het luik boven hem open, dus die heeft een frisse kruin. Stadje hier, weitje daar. Het landschap kruipt opvarig tergend langzaam voorbij. Ach, kun je tenminste goed zien hoe die mensen aan de waterkant aan het genieten zijn. Empathisch vermogen noem ik dat maar.

Ik dacht altijd dat de binnenvaart zo genoemd wordt vanwege het varen over de binnenwateren. Stom stom stom. Niks van waar. Je vaart en je zit binnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten